16 Ekim 2012 Salı

Fransız Şatoları Gibi Giyiniyoruz!

Son zamanların en çok beğenilen ve konuşulan trendi Barok ve Rokoko tarzı. Kelime anlamı olarak baroque şatafatlı ve rococo çok süslü anlamlarına gelmekte. Siz genelde bu terimleri mimari alanda duymuşsunuzdur diye tahmin ediyorum. Ama biz bu terimleri modada inceleyeceğiz. Ayy ne kadar resmi girdim olaya. Neyse hadi bakalıım.


Evett peki ya nasıl oluyor bu şatafatlı ve çok gösterişli kıyafetler? Genellikle siyah üzerine altın ya da gümüş rengi pahalı işlemelerle bu barok görüntü sağlanabiliyor.


Tercih edilen tasarımlar genellikle siyah üzerine altın işlemeli oluyor. Ancak bu klasik modellerin yanında yukarıda gördüğünüz gibi gümüş rengi ya da beyazla kombinlenince hiç de fena durmuyor.


Moschino, D&G gibi markalar da bu akımı parçalarına yansıtıyor. Sadece elbise şeklinde kullanmak zorunda değilsiniz. Ama benim favorim elbiseler. Eğer barok tarzını elbisenizde kullanmak istiyorsanız ayakkabınız ve çantanızda işleme kullanmasanız çok daha iyi olur. Takı da takmayın derim ben. İşlemenin renginde ayakkabı ve çanta yeterli olacaktır. Elbisenin kendisi yeterince karışık ve şaşalı zaten.


Sadece elbiselerde giyilmediğini söylemiştim. Eğer katılacağınız çok özel bir yemek veya şık olmanız gereken bir davet yoksa bu muhteşem desenleri ve renkleri günlük yaşantınızda nasıl kullanacaksınız? Tabi ki benim en çok kullandığım ve favorim olan ceketlerde!! İşlemeli, süslü, şatafatlı bir ceketi ele alalım. Siyah üstüne gümüş işlemeleri olan kısa bir ceket tercih edelim. İçine parıldayan gümüş rengi askılı bir bluz. Altınızada sexy daracık deri pantolonunuz.. Ayağınızda lame veya siyah deri stilettolar, elinizde son moda bir çanta! Bir gece kulübünden diğerine koşuyorsunuz.. Hayal edebildiniz mi? O kadar da zor değilmiş değil mi?


Aşağı yukarı süslü modellerin nasıl kullanılacağını öğrendiniz. Zaten genellikle elbise şeklinde kullanıldığından kombin konusunda sıkıntı yaşamazsınız diye düşünüyorum. Zaten modanın kuralı budur. Sadece bir odak noktası sadece bir patlama yaşatabilirsiniz kombininizde!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder